Friday, August 1, 2008

我从未见过到荒原

我从未见过荒原
艾米丽.迪肯森 (美国1830-1886)
刘垒钟译

我从未见到过荒原.
我从未见到过大海-
但我却知道那石南花的色泽
还有那澎湃的巨浪.

我从未跟上帝聊过,
也没有游历过天堂-
但我确信我所在的位置
好像那航图放在了我的手上-

I Never Saw a Moor
Emily Dickinson

I never saw a moor,
I never saw the sea-
Yet know I how the heather looks,
And what a wave must be.

I never spoke with God,
Nor visited in heaven-
Yet certain am I of the spot
As if the chart were given-